Zwiększanie produktywności zespołowej metodą Getting Things Done®

Wyposaż swój zespół w wiedzę i narzędzia do samodzielnego zapanowania nad natłokiem zadań, niespodziewanych przeciwności i nowych inicjatyw, by mogli stale dostarczać rezultaty na miarę rosnących oczekiwań rynku.

PROBLEM

Jeśli jesteś menedżerem, który:

  • Chce uwolnić pełen potencjał swojego zespołu, który teraz jest przytłoczony setkami maili i bieżących spraw,
  • Chcesz by odzyskali kontrolę nad zadaniami i jednocześnie wiedzieli, jak skupić się na priorytetach,
  • Zależy ci, by nie wypalili się po drodze

pomożemy Ci wdrożyć w zespole nawyki produktywnego myślenia i działania, dzięki którym zoptymalizujecie wysiłek oraz prościej osiągniecie Wasze cele biznesowe.

“The speed of change is speeding up”

— David Allen

PRZYCZYNA

Spirala przeciążenia, niszczy efektywność zespołu

Wydajność, skuteczność, zaradność i zaangażowanie pracowników zmniejsza się, im bardziej są zestresowani. Jak jednak zachować spokój i skupienie, gdy nowe e-maile wpadają co chwilę do już przepełnionej skrzynki odbiorczej? Kilkanaście równolegle prowadzonych projektów, sprawy z którymi ktoś przychodzi lub telefonuje, alarmujące powiadomienia na komunikatorach czy kalendarz przepełniony spotkaniami to nasza stresująca codzienność.

W takich warunkach trudno o otwartość na nowe pomysły czy gotowość do podejmowanie godnych zaufania i szybkich decyzji. Próbując uwolnić się od presji, reagujemy na to co najnowsze i najgłośniejsze – zamiast skupić się na prawdziwych priorytetach. Pośpiech, błędy i nieuchwycone sprawy generują „pożary” dostarczające jeszcze więcej stresu i pracy. Koło się zamyka.

Nikt nie zatrzyma naporu spraw i nowych informacji. Konkurencyjność i zmienność otoczenia rynkowego będą tylko wzrastać. Jednak dzięki metodzie GTD® Twój zespół może odzyskać kontrolę nad zadaniami i projektami, by działać skutecznie, produktywnie i zgodnie z priorytetami.

Chcesz stworzyć zespół, w którym jest miejsce na innowacyjność, proaktywność i grę zespołową?

72%

Uczestników stwierdziło, że ich produktywność po udziale w warsztacie GTD® wzrosła przynajmniej o 15%

92%

badanych zarekomendowałoby warsztat GTD® innym

81%

absolwentów widzi zastosowanie GTD®
w życiu zawodowym, a 64% w życiu prywatnym

71%

uznało, że są mniej zestresowani
po udziale w warsztacie GTD®

ROZWIĄZANIE

Zwiększamy samodzielność i efektywność pracowników, ucząc nawyków produktywnej pracy

Wdrażamy w zespołach najbardziej uznany na świecie systemu zwiększania produktywności osobistej i zespołowej. Na jakie aspekty wpływamy?

Inicjatywa i odwaga

Każdy pracownik stosujący GTD® wiele razy dziennie samodzielnie zadaje sobie serię pytań:

• Jak będzie wyglądał idealny sukces?
• Dlaczego chcę go osiągnąć?
• Co należy zrobić, żeby go zrealizować?
• Od czego zacznę?

Ten prosty do zastosowania sposób myślenia, znacząco zwiększa tempo osiągania celów biznesowych i jednocześnie daje potężny zastrzyk innowacyjności, odwagi i proaktywności. Stosowany na spotkaniach oraz w projektach zespołowych znacząco przyśpiesza osiąganie wspólnych celów.

Zaufanie

Dzięki wdrożeniu GTD® produktywność rośnie skokowo o 15, 30, a czasem nawet o ponad 50%. Każda wiadomość czy sprawa zostaje właściwie uchwycona i zaadresowana. Współpraca w zespole przebiega sprawniej, wytwarza się spójny, produktywny styl pracy i komunikacji. Klienci, współpracownicy i przełożeni natychmiast dostrzegają więcej zobowiązań realizowanych sumiennie i w terminie. Znikają ważne powody do nieufności i nadmiernej kontroli, które są jednymi z głównych hamulców zaangażowania, innowacyjności i satysfakcji z pracy. Stopniowo zmniejsza się też uciążliwy szum komunikacyjny.

Wolność od zbędnego stresu

Uczymy porządkować napływające zewsząd wyzwania i wymagania biznesowe, a następnie transformować je w zwinnie realizowane projekty i zadania. Pomagamy samodzielnie uwalniać się od chaosu i optymalizować pracę, by odzyskiwać poczucie kontroli i sprawstwa, w którym rozkwita produktywność, zaangażowanie, innowacyjność i satysfakcja z pracy.

Jak funkcjonowałby Twój zespół, gdyby każdy myślał i działał w ten sposób? Co moglibyście osiągnąć?

Chcesz wdrożyć GTD®, wspierając jednocześnie wyniki biznesowe, jak i zaangażowanie zespołu?

Co mówią o Getting Things Done® menedżerowie, którzy poznali metodę?

DZIAŁANIA

Jak pomagamy zespołom zapanować nad natłokiem spraw i zwiększyć produktywność

Poznajemy Twój zespół, jego cele, ambicje i wyzwania, a także środowisko i styl pracy. Ustalamy jakie wskaźniki i mierniki zespół potrzebuje poprawić.

Wyjaśniamy, jak podejście Getting Things Done® może pomóc stawić czoła wyzwaniom Twojego zespołu.

W oparciu o najlepsze praktyki GTD® ustalamy zasady współpracy i komunikacji, które będziemy promować np. dotyczące spotkań czy korespondencji w zespole. Możemy też wypracować je wspólnie z zespołem na dalszym etapie.

Przeprowadzamy warsztaty, dzięki którym pozna oraz zacznie stosować metodę Getting Things Done® do pracy indywidualnej. M.in.:

    • Uporządkujecie natłok spraw i informacji, które Was przytłaczają,
    • uzgodnicie, jak optymalnie wykorzystywać używane w firmie na co dzień narzędzia zarządzania zadaniami i komunikacją,
    • zbudujecie oraz wdrożycie indywidualne systemy zarządzania zadaniami i projektami zgodnie z GTD,
    • przełożycie na praktykę ustalone zasady współpracy i komunikacji w zespole.

Towarzyszymy zespołowi, kiedy wykorzystuje system w swojej codziennej pracy – pomagamy pokonywać przeszkody, wprowadzać usprawnienia, znajdować nowe zastosowania oraz przenosić dobre praktyki GTD® na sposób komunikacji i współpracy w zespole. Jednocześnie wspieramy Cię w utrzymaniu nowego stylu pracy. W efekcie przygotujemy Was do dalszej samodzielnej pracy z systemem – indywidualnie oraz zespołowo.

Wspólnie weryfikujemy osiąganie celów i zaplanujemy dalsze działania, wspierające Was w produktywnej pracy.

Chcesz omówić, jak może wyglądać wdrożenie w Twoim zespole?

KONTEKST

Dalej możesz wspierać zaangażowanie i efektywność zespołu, nawet jeśli w firmie funkcjonują już:

  • kolejne aplikacje do zarządzania pracą i modne metodyki projektowe, które powinny usprawniać współpracę, ale nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, bo każdy pracuje w inny sposób,
  • bogata oferta szkoleń biznesowych, na które nie ma przestrzeni w przepełnionym kalendarzu
  • aktywności wellbeingowe jak joga czy mindfullness, których pozytywne efekty znikają, gdy tylko pracownicy wrócą do przepełnionych skrzynek mailowych,
  • angażująca komunikacja wokół wspólnych wartości, które schodzą na drugi plan w codziennym biegu,
  • benefity pozapłacowe, z których pracownicy nie mają czasu i siły korzystać

Zazwyczaj te rozwiązania są wartościowe, natomiast brakuje na nie przestrzeni w codziennym natłoku spraw, zmian i zadań. GTD® pomoże ją uzyskać.

Sprawdź, co jeszcze możesz usprawnić w zespole, by pomóc im działać efektywniej.

David Allen wyjaśnia

Skąd pewność, że GTD® zadziała?

Metoda GTD® została opracowana przez światowy autorytet w dziedzinie produktywności, Davida Allena i opisana w bestsellerze „Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności”. Współpracując bezpośrednio z autorem, jako jedyni w Polsce realizujemy certyfikowane wdrożenia biznesowe oraz warsztaty GTD®. Łączymy światowej klasy know-how z wieloletnim doświadczeniem na polskim rynku.

Interesują Cię praktyczne wskazówki, dzięki którym możesz zwiększać wydajność swojego zespołu?

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie na mój adres e-mail lub numer telefonu, podany w formularzu, informacji na temat produktów lub usług oferowanych przez ProOutcome sp. z o.o. w szczególności w zakresie artykułów merytoryczny w tematyce produktywności i GTD, podpowiedzi merytorycznych, ciekawostek, wydarzeń promocyjnych, akcji marketingowych, programów lojalnościowych. W każdej chwili mam prawo wycofać udzieloną zgodę.