Zwiększanie produktywności zespołowej metodą Getting Things Done®
Zespół nieustająco angażuje cię w pracę operacyjną? Wyposaż ich w wiedzę i narzędzia do samodzielnego zapanowania nad natłokiem zadań, niespodziewanych przeciwności i nowych inicjatyw, by mogli dostarczać rezultaty na miarę rosnących oczekiwań rynku.
PROBLEM
Jeśli jesteś menedżerem, który:
- Chce uwolnić pełen potencjał swojego zespołu, który teraz jest przytłoczony setkami maili i bieżących spraw,
- Chcesz by odzyskali kontrolę nad zadaniami i jednocześnie wiedzieli, jak skupić się na priorytetach,
- Zależy ci, by nie wypalili się po drodze
pomożemy Ci wdrożyć w zespole nawyki produktywnego myślenia i działania, dzięki którym zoptymalizujecie wysiłek oraz prościej osiągniecie Wasze cele biznesowe.
“The speed of change is speeding up”
— David Allen
PRZYCZYNA
Pokonaj spiralę przeciążenia, by uwolnić zespół od niepotrzebnego wysiłku i stresu
Wydajność, skuteczność, zaradność i zaangażowanie ludzi zmniejsza się, im bardziej są zestresowani. A jesteśmy permanentnie przebodźcowani. Nowe e-maile wpadające do przepełnionej skrzynki odbiorczej, kilkanaście równolegle prowadzonych projektów, sprawy z którymi ktoś przychodzi lub telefonuje, alarmujące powiadomienia na komunikatorach czy przepełniony spotkaniami kalendarz to nasza stresująca codzienność.
Próbując uwolnić się od presji, reagujemy na to co najnowsze i najgłośniejsze – zamiast skupić się na prawdziwych priorytetach. Nie mając czasu na zastanowienie, odkładamy decyzje, kierujemy je do innych lub podejmujemy je pod wpływem impulsu, a nie na podstawie danych. Błędy i nieuchwycone sprawy spowodowane pośpiechem, generują nam „pożary”, dostarczające jeszcze więcej stresu i pracy. Koło się zamyka.
Trudno więc o otwartość na nowe projekty i inicjatywy czy gotowość do podejmowanie godnych zaufania i szybkich decyzji. Jednocześnie innowacyjność, zwinność i elastyczność stała się koniecznością w konkurencyjnym i zmiennym otoczeniu rynkowym.
Nikt nie zatrzyma naporu spraw i nowych informacji. Jednak dzięki metodzie GTD® każdy z Twoich pracowników może odzyskać kontrolę nad zadaniami i projektami, by działać skutecznie, produktywnie i zgodnie z priorytetami.
72%
Uczestników stwierdziło, że ich produktywność po udziale w warsztacie GTD® wzrosła przynajmniej o 15%
92%
badanych zarekomendowałoby warsztat GTD® innym
81%
absolwentów widzi zastosowanie GTD®
w życiu zawodowym, a 64% w życiu prywatnym
71%
uznało, że są mniej zestresowani
po udziale w warsztacie GTD®
ROZWIĄZANIE
Zwiększamy samodzielność i efektywność pracowników, ucząc nawyków produktywnej pracy
Wdrażamy w zespołach najbardziej uznany na świecie systemu zwiększania produktywności osobistej i zespołowej. Na jakie aspekty wpływamy?
Wolność od zbędnego stresu
Uczymy porządkować napływające zewsząd wyzwania i wymagania biznesowe, a następnie transformować je w zwinnie realizowane zadania i projekty. Uczymy samodzielnie uwalniać się od chaosu – odzyskiwać poczucie kontroli i sprawstwa, w którym rozkwita produktywność, zaangażowanie, innowacyjność i satysfakcja z pracy.
Zaufanie
Dzięki wdrożeniu GTD® produktywność rośnie skokowo o 15, 30, a czasem nawet o ponad 50%. Każda wiadomość czy sprawa zostaje właściwie uchwycona i zaadresowana. Klienci, współpracownicy i przełożeni natychmiast dostrzegają więcej zobowiązań realizowanych sumiennie i w terminie. Znikają niepotrzebne maile z przypomnieniami w zespole, a spotkania nabierają konkretu. Przy okazji stopniowo zmniejsza się uciążliwy szum komunikacyjny.
Inicjatywa i odwaga
Każdy pracownik stosujący GTD® wiele razy dziennie samodzielnie zadaje sobie serię pytań:
• Jak będzie wyglądał idealny sukces?
• Dlaczego chcę go osiągnąć?
• Co należy zrobić, żeby go zrealizować?
• Od czego zacznę?
Ten prosty do zastosowania sposób myślenia, znacząco zwiększa tempo osiągania celów biznesowych i jednocześnie daje potężny zastrzyk innowacyjności, odwagi i proaktywności.
Jak funkcjonowałby Twój zespół, gdyby myślał i działał w ten sposób? Co moglibyście osiągnąć?
Chcesz wdrożyć GTD®, wspierając jednocześnie wyniki biznesowe, jak i zaangażowanie?
Co mówią o Getting Things Done® menedżerowie, którzy poznali metodę?
Poleciłabym uczestniczenie w kursie, ponieważ moja praktyka utwierdza mnie w przekonaniu, że dobra organizacja to podstawa skuteczności. Kurs bardzo dobrze wprowadza w zagadnienie, poszerza horyzonty i podpowiada skuteczne metody efektywnego zarządzania w pierwszej kolejności sobą a następnie swoim zespołem. Każdy kto chce się rozwijać w obszarze zarządzania projektami (zwłaszcza tymi złożonymi) powinien zapoznać się z GTD.Wiktoria Oleszek, Dyrektor Operacyjny
Bardzo proste, ale życiowe rozwiązanie.Adam Słowiński, Prezes Zarządu
GTD daje poczucie „ogarnięcia” a co za tym idzie spokoju umysłuMaja Maśkiewicz, Kierownik Działu Serwisu i Usług
Jest to bardzo potrzebne narzędzie w każdej organizacji.Wojciech Binek, Crop Service Manager
Otwiera oczy na organizowanie własnej pracy i każe zastanowić się nad tym, jak funkcjonowałem do tej pory.Jakub Calik, Kierownik Sektora
Myślę, że każdy człowiek, który się czymkolwiek zajmuje w życiu (czyli w zasadzie każdy) byłby spokojniejszy i lepiej mógłby żyć, gdyby potrafił wdrożyć podstawowe założenia GTD.Aleksandra Piszczatowska, Dyrektor i Współwłaściciel przedszkola Montessori
DZIAŁANIA
Jak pomagamy zespołom zapanować nad natłokiem spraw i zwiększyć produktywność
Poznajemy Twój zespół, jego cele, ambicje i wyzwania, a także środowisko i styl pracy. Ustalamy jakie wskaźniki i mierniki zespół potrzebuje poprawić.
Wyjaśniamy, jak podejście Getting Things Done® może pomóc stawić czoła wyzwaniom Twojego zespołu.
W oparciu o najlepsze praktyki GTD® ustalamy zasady współpracy i komunikacji, które będziemy promować np. dotyczące spotkań czy korespondencji w zespole. Możemy też wypracować je wspólnie z zespołem na dalszym etapie.
Przeprowadzamy warsztaty, dzięki którym pozna oraz zacznie stosować metodę Getting Things Done® do pracy indywidualnej. M.in.:
-
- Uporządkujecie natłok spraw i informacji, które Was przytłaczają,
- uzgodnicie, jak optymalnie wykorzystywać używane w firmie na co dzień narzędzia zarządzania zadaniami i komunikacją,
- zbudujecie oraz wdrożycie indywidualne systemy zarządzania zadaniami i projektami zgodnie z GTD,
- przełożycie na praktykę ustalone zasady współpracy i komunikacji w zespole.
Towarzyszymy zespołowi, kiedy wykorzystuje system w swojej codziennej pracy – pomagamy pokonywać przeszkody, wprowadzać usprawnienia, znajdować nowe zastosowania oraz wchodzić na wyższy poziom opanowania metody. Jednocześnie wspieramy Cię w utrzymaniu nowych zasad współpracy. W efekcie przygotujemy Was do dalszej samodzielnej pracy z systemem – indywidualnie oraz zespołowo.
Wspólnie weryfikujemy osiąganie celów i zaplanujemy dalsze działania, wspierające Was w produktywnej pracy.
Chcesz omówić, jak może wyglądać wdrożenie w Twoim zespole?
David Allen wyjaśnia
Skąd pewność, że GTD® zadziała?
Metoda GTD® została opracowana przez światowy autorytet w dziedzinie produktywności, Davida Allena i opisana w bestsellerze „Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności”. Współpracując bezpośrednio z autorem, jako jedyni w Polsce realizujemy certyfikowane wdrożenia biznesowe oraz warsztaty GTD®. Łączymy światowej klasy know-how z wieloletnim doświadczeniem na polskim rynku.