PROBLEM
Kreatywność w generowaniu nowych pomysłów oraz zdolność do realizowania zamierzeń
są kluczowymi czynnikami sukcesu w zarządzaniu - zarówno sobą, jak i organizacją. Jednak w globalnym, konkurencyjnym i wymagającym naszej nieustającej dostępności świecie coraz trudniej odzyskać kontrolę i utrzymać właściwą perspektywę. A tempo zmian ciągle rośnie. Utrzymanie się “na powierzchni” pomimo zalewających nas fal spraw, zmian i obowiązków – w kontekście osobistym, zawodowym czy organizacyjnym – jest coraz większym wyzwaniem.
ROZWIĄZANIE
Istnieją na szczęście sposoby, by efektywne nawigować w tej zmiennej i zaskakującej rzeczywistości.
Jeśli się ich nauczymy, wdrożymy i przekujemy w nowe nawyki, pomogą nam działać produktywnie tj. osiągać cele prościej, bez zbędnego wysiłku i stresu. David Allen zebrał je w jeden spójny algorytm działania - Getting Things Done®.
“The big secret to efficient creative and productive thinking and action is to put the right things in your focus at the right time.”
— David Allen
Mastering Workflow Series
Jak GTD® zwiększa produktywność osobistą i zespołów.
GTD® Mastering Workflow Series to kompleksowy proces mający na celu poprawę efektywności osobistej i zawodowej z trzech perspektyw: operacyjnej, projektowej i strategicznej. Kolejne etapy stanowią pogłębienie i wzmocnienie umiejętności stosowania GTD® w różnych sytuacjach.
Getting Things Done®
Level 1: Fundamentals
Wyposaża w wiedzę i umiejętności niezbędne do zbudowania indywidualnego systemu zarządzania bieżącymi zadaniami w oparciu o metodę GTD®. Koncentruje się na odzyskaniu i utrzymaniu kontroli nad zobowiązaniami.
Pomaga m.in.:
• zapanować nad natłokiem e-maili, komunikacji i informacji
• zarządzać wieloma różnorodnymi zadaniami na raz
• optymalizować spotkania – ich liczbę, czas trwania oraz realizację ustaleń
Getting Things Done®
Level 2: Projects & Priorities
Wyposaża w wiedzę niezbędną, aby efektywnie zarządzać portfolio projektów, optymalnie planować nowe inicjatywy oraz produktywnie działać, gdy pojawiają się szanse lub wyzwania.
Pomaga m.in.
• zidentyfikować wszystkie obszary, za które odpowiadam i adekwatnie się w nie angażować
• budować plan działania w nowych lub nieoczywistych sytuacjach
• intuicyjnie identyfikować priorytet na „tu i teraz”
Getting Things Done®
Level 3: Focus & Direction
Pozwala połączyć strategiczną wizję z codziennym działaniem. Czerpiąc z neurobiologii, daje też narzędzia do wychwytywania z otoczenia okazji i pozytywnego angażowania się niezależnie od okoliczności.
Pomaga m.in.
• wykorzystać pełen potencjał innowacyjności i kreatywności zespołu
• zwiększyć koncentrację na długoterminowych celach
• rozpoznawać z perspektywy długoterminowych celów, które aktywności i projekty są ważne, a które można pominąć
Chcesz zaplanować wdrożenie GTD® w swoim zespole?
Interesuje Cię udział w warsztacie otwartym?
Getting Things Done®
5 kroków
Fundament metody GTD®, która zaprowadza porządek w świecie chaosu. Systematyczne stosowanie 5 kroków pozwala odzyskać i utrzymać kontrolę nad zalewem spraw, a także stworzyć przestrzeń na kreatywność i skupienie na rzeczach ważnych.
Krok 1
Gromadzenie
Uchwyć wszystkie sprawy, które Cię̨ rozpraszają̨ lub wymagają̨ Twojej uwagi, by odciążyć́ umysł z konieczności pamiętania o nich. Gromadź sprawy, które przychodzą do Ciebie z zewnątrz, jak również własne pomysły, ambicje i marzenia.
Krok 2
Analizowanie
Sprecyzuj rezultaty i działania, które trzeba podjąć́, by popchnąć́ zgromadzone sprawy do przodu. Zadaj sobie m.in., pytania „Co to jest?”, „Czy to wymaga działania?”, „Jak wyobrażam sobie sukces?”, „Jaki pierwszy krok mnie do niego doprowadzi?”, „Kto powinien go wykonać”?
Krok 3
Porządkowanie
Zbuduj klarowny, godny zaufania i kompletny system przypomnień, który będzie pamiętał za Ciebie i pozwoli Ci swobodnie oraz z pełnym zaangażowaniem robić to, w czym jesteś najlepszy. Utwórz wygodne listy zadań odpowiadające kontekstom ich wykonywania. Efektywnie posługuj się kalendarzem i skrzynką e-mail oraz wirtualnym i fizycznym archiwum.
Krok 4
Przegląd
Przeglądaj swoje listy tak często, jak to konieczne aby zdecydować, czym zająć się w pierwszej kolejności. Wykonuj Przegląd Tygodniowy, aby zaktualizować swoje zobowiązania oraz oczyścić umysł. Stwórz przestrzeń na refleksję i spokojne przemyślenie spraw.
Krok 5
Działanie
Wykorzystaj swój system tak, abyś podejmował działanie z pewnością, że jest ono najlepszym wyborem w danym momencie. Elastycznie i spokojnie reaguj, gdy priorytety lub sytuacja się zmienią.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Wyposażamy członków zespołu w narzędzia do samodzielnego panowania nad natłokiem zadań, niespodziewanych przeciwności, nowych inicjatyw i spraw do załatwienia. Upewniamy się, że wszyscy mówią jednym językiem o celach, projektach, zadaniach i obszarach odpowiedzialności.
Ludzie pod presją czasu i wyzwań są narażeni na permanentny stres. To zwykle osłabia ich produktywność oraz sprawia, że jeszcze bardziej brakuje im czasu. Dlatego pomagamy im zoptymalizować pracę w sposób, który zwiększa zaangażowanie, zaufanie, innowacyjność i satysfakcję z pracy.
Każdy z uczestników naszych warsztatów wychodzi z nich z poczuciem ulgi oraz kontroli nad sprawami do załatwienia, które dotąd go przytłaczały. Pomożemy Ci zarówno poznać metodę, jak i wdrożyć ją na używane na co dzień narzędzia zarządzania pracą i komunikacją.