Budowanie produktywnej kultury organizacyjnej za pomocą Getting Things Done®
Szukasz nowych sposobów na rozwój organizacji, które z entuzjazmem przyjmie biznes? Wprowadź do organizacji styl pracy, który poprawia wyniki biznesowe i jednocześnie wspiera zaangażowanie, zaufanie, lojalność, satysfakcję z pracy i work-life integration.
PROBLEM
Jeśli dostrzegasz w organizacji zespoły, które:
- skupiają cały wysiłek na zadaniach biznesowych i nie mają czasu angażować się w nic więcej,
- pracują do granic możliwości i zagraża im wypalenie zawodowe,
- nawet jeśli korzystają z oferty edukacyjnej i wellbeingowej organizacji, dalej są zestresowani i przytłoczeni
72%
Uczestników stwierdziło, że ich produktywność po udziale w warsztacie GTD® wzrosła przynajmniej o 15%
92%
badanych zarekomendowałoby warsztat GTD® innym
81%
absolwentów widzi zastosowanie GTD®
w życiu zawodowym, a 64% w życiu prywatnym
71%
uznało, że są mniej zestresowani
po udziale w warsztacie GTD®
PRZYCZYNA
Pokonaj spiralę przeciążenia, by stworzyć przestrzeń na kreatywność i zaangażowanie
Zespoły HR dwoją się i troją, budując programy, których celem jest osiągnięcie i utrzymanie wysokiego zaangażowania pracowników: bogatych ofert szkoleń biznesowych, zajęć pozabiznesowych, angażującej komunikacji, działań CSR, spotkań integracyjnych czy benefitów pozapłacowych. Co jeszcze można zrobić, by rozwijać pozytywną, angażującą kulturę organizacyjną? Szukając odpowiedzi, warto pochylić się nad źródłami stresu i poczucia przytłoczenia, które prowadzą do wypalenia zawodowego, a w konsekwencji – spadku zaangażowania.
Do każdego z nas codziennie trafiają dziesiątki e-maili, alerty na wszystkich komunikatorach, mnóstwo bieżących zadań do wykonania, zaległości z nieobecności, kalendarz przepełniony spotkaniami…. Praktycznie nie ma czasu, by wykonać swoją pracę, nie mówiąc już o refleksji nad nią. Mózg reaguje na te wszystkie bodźce jak na zagrożenia, a organizm odpowiada natychmiastowym zwiększeniem poziomu stresu.
Stres i poczucie przytłoczenia, zmusza nas do utrzymania postawy obronnej, w której robimy to, co niezbędne do przetrwania w gąszczu spraw i zmian. Nie ma w niej przestrzeni na zaangażowanie, inicjatywę, działania poza schematami oraz kreatywność, które przekładają się zarówno na wyniki biznesowe, jak i satysfakcję z pracy. Jeśli nawet pracownikom udaje się skorzystać z bogatej oferty działań wellbeingowych, które oferuje organizacja, ich pozytywne efekty szybko giną pod naporem bieżących spraw. Efekt bywa wprost przeciwny do zamierzonego – buduje się przekonanie, że szczęśliwym można być tylko poza pracą.
Dzięki wdrożeniu kultury pracy Getting Things Done® możesz przerwać to samonapędzające się koło i wesprzeć dobrostan pracowników również wtedy, gdy zajmują się zadaniami stricte biznesowymi.
Jak to osiągnąć w Twojej organizacji?
„Nie potrzebujesz więcej kreatywności ani inteligencji niż te, z którymi się urodziłeś. Pytanie brzmi: gdzie je kierujesz?”
— David Allen
ROZWIĄZANIE
Zwiększamy zaangażowanie i satysfakcję z pracy, ucząc nawyków produktywnej pracy
Na wszystkich szczeblach organizacji wdrażamy GTD® – najbardziej uznany na świecie systemu zwiększania produktywności osobistej i zespołowej. Na jakie aspekty wpływamy?
Wolność od zbędnego stresu
Uczymy porządkować napływające zewsząd wyzwania i wymagania biznesowe,
a następnie transformować je w zwinnie realizowane projekty i zadania.
Uczymy samodzielnie uwalniać się od chaosu – odzyskiwać poczucie kontroli
i sprawstwa, w którym rozkwita produktywność, zaangażowanie, innowacyjność
i satysfakcja z pracy.
Zaufanie
Dzięki wdrożeniu GTD® produktywność rośnie skokowo o 15, 30, a czasem nawet
o ponad 50%. Każda wiadomość czy sprawa zostaje właściwie uchwycona
i zaadresowana. Klienci, współpracownicy i przełożeni natychmiast dostrzegają więcej zobowiązań realizowanych sumiennie i w terminie.
Znikają ważne powody do nieufności i nadmiernej kontroli, które są jednymi
z głównych hamulców zaangażowania, innowacyjności i satysfakcji z pracy.
Przy okazji stopniowo zmniejsza się uciążliwy szum komunikacyjny.
Inicjatywa i odwaga
Każdy pracownik stosujący GTD® wiele razy dziennie samodzielnie zadaje sobie serię pytań:
• Jaki rezultat chcę osiągnąć? Jak będzie wyglądał idealny sukces?
• Dlaczego chcę go osiągnąć?
• Co należy zrobić, żeby go zrealizować?
• Co z tego mogę zrobić ja, a co inne osoby?
• Od czego zacznę?
Ten prosty do zastosowania sposób myślenia, znacząco zwiększa tempo osiągania celów biznesowych i jednocześnie daje potężny zastrzyk innowacyjności, odwagi i proaktywności.
Jak funkcjonowałby Wasza organizacja, gdyby każdy myślał i działał w ten sposób? Co moglibyście osiągnąć?
Chcesz wdrożyć GTD®, wspierając jednocześnie wyniki biznesowe, jak i zaangażowanie?
Co mówią o Getting Things Done®
przedstawiciele HR, którzy poznali metodę?
Codzienna praca z ludźmi o różnych osobowościach i talentach jest wielkim przywilejem, ale i wymaga dobrej organizacji czasu. Chociaż poukładanie własnej pracy nigdy nie było dla mnie dużym wyzwaniem, szkolenie Getting Things Done zdecydowanie przeniosło ten proces na wyższy poziom. Kontrola nad zadaniami, jasny obraz kolejnych kroków w projektach i mindset, który dobrze opanowany przekuwa się na większy spokój i jeszcze lepszą dbałość o relacje i ludzi – to tylko kilka argumentów, dla których warto spróbować samemu.Anna Bejgrowicz, Learning & Development Lead
Zdecydowanie polecam wdrożenie GTD w zespole lub organizacji. Dzięki warsztatowi Uczestnicy poznali nowe metody pracy i porządkowania swoich spraw. Zobaczyli różne funkcje Outlook, z których dotąd nie korzystali. Docenili szczególnie dobrą strukturę warsztatu, bardzo dobrze poprowadzonego przez trenera - w miłej atmosferze, z otwartością na wszelkie pytania i dyskusje. Jako osoba koordynująca współpracę mogę dodać, że warto polecić współpracę z Zespołem GTD ze względu na bardzo dobre relacje, otwartość na feedback i szukanie rozwiązań, a także dobrą organizację pracy i terminowość oraz łatwy kontakt. Są specjalistami w temacie produktywności i organizacji pracy. Planuję dalsze wspólne działania.Małgorzata Cichocka, People & Culture Generalist
Lubię usprawniać działania organizacyjne, a wdrożenie GTD z pewnością do takich działań należy.Marta Derkowska, Dyrektor personalny
Mocno doceniam praktyczne aspekty tej metodologii. Myślę, że poznanie tej wiedzy oraz natychmiastowe zastosowanie jej w praktyce może przynieść wiele korzyści.Joanna Samsel, Trener Rozwoju
Osobiście, bardzo lubię dostawać sposoby, które mogę wprowadzić w życie niemal od razu. Tak właśnie było na spotkaniu z GTD. Jak to opisał jeden z moich kolegów, który również brał udział w wydarzeniu: krótko, zwięźle i na temat. Teraz nie pozostaje nic innego, jak wrażać w życie.Ewa Stec, Brand & Communication Specialist
Bardzo ciekawy materiał, praktyczna, konkretna wiedzaKatarzyna Cygan, Kierownik Zasobów Ludzkich
DZIAŁANIA
Jak pomagamy stworzyć przestrzeń na zaangażowanie, kreatywność i innowacyjność
Zapytamy o Twoją organizację, jej cele, ambicje i wyzwania. Poznamy środowisko pracy i kulturę zespołu.
Zaprezentujemy Wam podejście Getting Things Done® i upewnimy się, że odpowiada na Wasze potrzeby.
Ustalimy z zespołem HR i z Managementem, do czego dążymy i jakie wskaźniki chcemy wspierać
Ustalimy kto i na jakim etapie wewnątrz organizacji powinien zostać zaangażowany w proces (HR, Zarząd, kadra menedżerska, zespół komunikacji wewnętrznej, marketing etc.).
Jeśli jest taka możliwość, zaczynamy od wdrożenia na poziomie Zarządu i kaskadujemy w dół organizacji. W innym przypadku organizujemy grupę pilotażową, która przetestuje GTD® w praktyce i pomoże wypracować rozwiązania dla wyzwań i celów ustalonych na etapie projektowania procesu.
Dzięki temu oparciu o najlepsze praktyki GTD® ustalimy promowane zasady współpracy i komunikacji np. dotyczące spotkań czy korespondencji wewnątrz firmy.
Przeprowadzimy warsztaty, dzięki którym Wasz zespół pozna oraz wdroży metodę Getting Things Done® do pracy indywidualnej. Będziemy promować ustalone zasady produktywnej organizacji pracy. M.in.:
- Uporządkujecie natłok spraw i informacji, które Was przytłaczają,
- nauczycie się optymalnie wykorzystywać używane w firmie na co dzień narzędzia zarządzania zadaniami i komunikacją,
- zbudujecie oraz wdrożycie indywidualne systemy zarządzania zadaniami i projektami zgodnie z GTD,
- przełożycie na praktykę ustalone zasady współpracy i komunikacji w zespole i między zespołami.
Na bazie wniosków z poprzednich etapów zaplanujemy oraz przeprowadzimy działania wspierające Wasz zespół w codziennej efektywnej pracy w oparciu o najlepsze praktyki GTD® indywidualnie i zespołowo m.in. poprzez:
- wsparcie w przełożeniu zasad na sytuację, obowiązki i styl pracy konkretnych zespołów,
- wsparcie dla Zarządu i kadry menedżerskiej w podtrzymywaniu nowych zasad,
- indywidualne sesje konsultacyjne,
- grupowe sesje wzmacniające,
- facylitację prowadzonych w organizacji projektów etc.
W efekcie przygotowujemy pracowników do dalszej samodzielnej pracy z systemem – indywidualnie oraz zespołowo.
Następnie wspólnie zweryfikujemy osiągnięcie celów i zaplanujemy dalsze działania, wspierające Was w budowaniu produktywnej, angażującej kultury organizacyjnej.
Chcesz sprawdzić, jak wdrożyć GTD w Twojej organizacji?
KONTEKST
Dalej możesz wspierać zaangażowanie i rozwój zespołu, nawet jeśli w firmie funkcjonują już:
- nowe technologie i modne aplikacje, które powinny usprawniać współpracę, ale nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, bo każdy pracuje na nich w inny sposób,
- bogata oferta szkoleń biznesowych, z których pracownicy nie mają czasu korzystać,
- aktywności wellbeingowe jak joga czy mindfullness, których efekty znikają zaraz po warsztacie, gdy tylko pracownicy wrócą do przepełnionej skrzynki mailowej,
- angażująca komunikacja wokół wspólnych wartości, które schodzą na drugi plan w codziennym biegu,
- benefity pozapłacowe, z których pracownicy nie mają siły korzystać, bo są przemęczeni.
Zazwyczaj te rozwiązania są słuszne, natomiast brakuje na nie przestrzeni w codziennym natłoku spraw, zmian i zadań. GTD® je zapewni.
Sprawdź, jak możesz odciążyć pracowników od natłoku spraw, by pomóc im działać efektywniej i jednocześnie z szacunkiem dla ich dobrostanu.
David Allen wyjaśnia
Skąd pewność, że GTD® zadziała?
Metoda GTD® została opracowana przez światowy autorytet w dziedzinie produktywności, Davida Allena i opisana w bestsellerze „Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności”. Współpracując bezpośrednio z autorem, jako jedyni w Polsce realizujemy certyfikowane wdrożenia biznesowe oraz warsztaty GTD®. Łączymy światowej klasy know-how z wieloletnim doświadczeniem na polskim rynku.